Naujienos

Užuojauta žuvusio aviatoriaus Viktoro Ramono artimiesiems


Netekome kolegos aviatoriaus Viktoro Ramono...

Įgyvendinti vaikystės svajonę skraidyti lėktuvais Viktorui pavyko Nepriklausomoje Lietuvoje sulaukus brandaus amžiaus. Skraidymų pagrindus įgijo besimokydamas Kauno aeroklube, įgijo piloto mėgėjo licenciją ir tolesnis įgūdžių tobulinimas vyko nuosavu keturviečiu lėktuvu. Noras turėti didesnes galimybes, pasiekti aukštesnę kvalifikaciją Viktorą nuvedė į Pietų Afrikos respubliką, kur įsigijęs dviejų variklių lėktuvą Piper PA-30 „Twin Comanche", sėkmingai persimokė ir vienas leidosi į tolimą kelionę per nenuspėjamą Afriką, pasiekė Europą ir džiaugsmingai buvo sutiktas senajame S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome. Pažymint S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio 70-metį, Viktoras Ramonas ir Gintautas Staniulis ryžosi pirmajam skrydžiui iš Lietuvos per Atlantą ir atgal lengvuoju lėktuvu. Ankstesniais kartais, pagerbiant legendinių lakūnų žygį, nedideli lėktuvai keletą kartų perskrido Atlantą tik į vieną pusę - iš JAV į Lietuvą. Skrydžio maršrutą lakūnai pasirinko kuo panašesnį į įvykusįjį prieš septyniasdešimt metų. Tačiau, nors S. Darius ir S. Girėnas įveikė Atlantą be tarpinių nusileidimų, jų skrydį pakartoję kauniečiai tūpė Islandijoje ir Kanadoje prisipildyti kuro. Liepos 19 d. lakūnai V. Ramonas ir G. Staniulis sėkmingai grįžo į Lietuvą ir nutūpė aviacijos šventėje S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome susirinkusios minios akivaizdoje.

Viktoro Ramono mokiniai prisimins savo instruktorių mokiusį skraidymų įgūdžių daugiavarikliu lėktuvu sudėtingo matomumo ir meteorologinėse sąlygose, naktiniuose skrydžiuose.

Tekstas - Eugenijaus Raubicko.

Sauliaus Štulo fotografijose - Viktoras Ramonas Kauno aerodrome „Piper Meridian" pristatymo metu 2007 m. spalio 04 d.

 

 

Paskaita „Lietuvos karo aviacija. Lemiami mūšiai laisvės kovose“


Lapkritį Lietuvos aviacijos muziejuje - edukacinė programa. Lietuvos aviacijos muziejuje

Lietuvos aviacijos muziejuje pradedama nauja edukacinė programa - „Pirmieji Lietuvos karinės aviacijos žingsniai", skirtą jaunesniojo ir vyresniojo mokyklinio amžiaus moksleiviams bei suaugusiems. Šio edukacinio užsiėmimo tikslas - supažindinti dalyvius su Lietuvos tarpukario karo aviacijos istorija, aviacijos vaidmeniu laisvės kovose bei aviacine technika.

Edukacinę programą papildo specialiai Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų šimtmečio proga Lietuvos aviacijos muziejaus parengta paroda „9 priežastys tapti karo lakūnu tarpukario Lietuvoje (1919-1940)", kurioje iš skirtingų perspektyvų pasakojama Lietuvos tarpukario karo aviacijos istorijos raida, nuo 1919 m. iki 1940 m., supažindina lankytojus su kariniais veiksmais, naudotais orlaiviais, garsiais to meto konstruktoriais bei aviatorių kasdienybe. Edukacinę programą papildančioje parodoje - memorialinės Br. gen. inž. Antano Gustaičio aviacinės pirštinės, lėktuvų sraigtai ir kitos tarpukario Lietuvos aviacijos retenybės. Edukacinis užsiėmimas skirtas 4-12 klasių moksleiviams, registracija vyksta nuo lapkričio 12 d. pagal rezervacijas. Vieno užsiėmimo trukmė - iki 60 min.

 

Sveikiname Edmundą Ganusauską


Lietuvos aviacijos muziejaus kolektyvas sveikina gimimo dienos proga (1945 m. lapkričio 14 d.) žurnalistą, aviatorių, knygų apie aviaciją autorių Edmundą Ganusauską.






Lauko aerodrome nufotografuotas aviatechnikas Edmundas Ganusauskas šalia žemės ūkio paskirties lėktuvo „An-2". E. Ganusauskas gimė 1945-11-14 Spandotų kaime, Raseinių apskrityje. Aviatorius E. Ganusauskas vėliau dirbo lėktuvų „Li-2", „An-24", „Tu-124", „Tu-134" borto mechaniku, žurnalistu.

 



LR Seimo pirmininko Viktoro Pranckiečio vizitas


Šiandien Lietuvos aviacijos muziejuje lankėsi LR Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis. Drauge su muziejaus direktoriumi Mindaugu Kavaliausku ir muziejaus kolektyvu svečiai apžiūrėjo ekspozicijas bei neseniai edukaciniam užsiėmimui „Pirmieji Lietuvos karinės aviacijos žingsniai" paruoštą parodą. Susitikimo metu su Lietuvos aviacijos veteranų klubo nariais, Kauno Aleksoto bendruomene bei kitais į susitikimą atvykusiais lankytojais buvo aptarti šių dienų aktualūs klausimai apie aviacijos raidą Lietuvoje, S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo ir Lietuvos aviacijos muziejaus ateities vizijas, muziejaus tarpusavio bendradarbiavimą su Kauno miestu. Dėkojame Seimo Pirmininkui už parodytą dėmesį aviacijos muziejui ir šiltus žodžius, lauksime apsilankant vėl.

Nuotraukas rasite čia.



Lapkritį Lietuvos aviacijos muziejuje – edukacinė programa, paroda ir paskaita LK Karinių oro pajėgų 100-mečio tema


Lietuvos aviacijos muziejuje pradedama nauja edukacinė programa - „Pirmieji Lietuvos karinės aviacijos žingsniai", skirtą jaunesniojo ir vyresniojo mokyklinio amžiaus moksleiviams bei suaugusiems. Šio edukacinio užsiėmimo tikslas - supažindinti dalyvius su Lietuvos tarpukario karo aviacijos istorija, aviacijos vaidmeniu laisvės kovose bei aviacine technika.

Edukacinę programą papildo specialiai Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų šimtmečio proga Lietuvos aviacijos muziejaus parengta paroda „9 priežastys tapti karo lakūnu" tarpukario Lietuvoje (1919-1940)", kurioje iš skirtingų perspektyvų pasakojama Lietuvos tarpukario karo aviacijos istorijos raida, nuo 1919 m. iki 1940 m., supažindina lankytojus su kariniais veiksmais, naudotais orlaiviais, garsiais to meto konstruktoriais bei aviatorių kasdienybe. Edukacinę programą papildančioje parodoje - memorialinės Br. gen. inž. Antano Gustaičio aviacinės pirštinės, lėktuvų sraigtai ir kitos tarpukario Lietuvos aviacijos retenybės. Edukacinis užsiėmimas skirtas 4-12 klasių moksleiviams,registracija vyksta nuo lapkričio 12 d. pagal rezervacijas. Vieno užsiėmimo trukmė - iki 60 min.

Trečiadienį, lapkričio 27 d. 16 val. Lietuvos aviacijos muziejuje (Veiverių g. 132, Kaunas) vyks atvira paskaita „Lietuvos karo aviacija. Lemiami mūšiai laisvės kovose 1920 metais", kurią skaitys Dr. Valdas Rakutis, „Kauno tvirtovės parkas" direktorius. Paskaita nemokama ir atvira visiems. Paskaita bus gyvai transliuojama feisbuko paskyroje @AviacijosMuziejus.


Pasiteiravimai ir registacija edukacijoms: edukacijos@lam.lt, 8~37 390 357.
Edukacinės programos kaina - 12 Eur ir lankytojų bilietai.

 

„Mirusiems lakūnams atminti“


Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo teritorijoje, greta Lietuvos aviacijos muziejaus yra Lietuvos aviatorių memorialas, kuriame įamžintas mūsų aviatorių atminimas. Atminimo lentelėmis čia pagerbti ir sovietų valdžios represuoti Lietuvos Sakalai, kurių palaidojimo vietos nėra žinomos. Tradiciškai Lietuvos aviacijos muziejuje yra minima mirusiųjų pagerbimo diena - Vėlinės.


2019 m. spalio 31 d. 15 val. buvo uždegtos Vėlinių žvakutės, skaitomos amžinybėn išėjusių aviatorių pavardės. 

 

Helovino nakties tamsoje Lietuvos aviacijos muziejaus lankytojus sutiks „juodųjų dėžių“ paslaptys


Ketvirtadienį, spalio 31 d. Lietuvos aviacijos muziejus kvietė į helovino programą „Juodųjų dėžių paslaptys", kurios metu vyko teminės ekskursijos apie lemtingus muziejaus eksponatų skrydžius, šviečiančių piešinių paroda, orientavimosi varžytuvės.
„Juodoji dėžė" - šiuolaikiniuose keleiviniuose, transportiniuose ir kariniuose orlaiviuose montuojamas įrenginys, įrašantis pokalbius tarp įgulos narių ir oro eismo vadovų, ir skrydžio parametrus. Šis įrenginys aviakatastrofų atveju neretai lieka vienas iš nedaugelio informacijos apie nelaimės aplinkybes šaltinių. Nežiūrint savo pavadinimo, „juodosios dėžės" yra helovino moliūgų spalvos - oranžinės, kad gelbėtojams būtų lengviau aptinkamos. Kartais „juodosios dėžės" - nerandamos arba jose informacija tampa nepasiekiama, todėl aviacijos istorija - pilna paslapčių.
Helovinas - šventė, vykstanti spalio 31 d.. JAV šios šventės metu vaikai įprastai dėvi specialius kostiumus ir vaikšto po žmonių namus, sakydami: „Pokštas arba saldainis". Helovinas švenčiamas daugelyje Vakarų šalių, o mūsų šalyje ši šventė sparčiai populiarėja.

Šio renginio metu, visi atvykę galėjo išvysti šiurpą keliančius ir tamsoje šviečiančius Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos mokinių piešinius bei figūras, apžiūrėti šviečiančius moliūgus, taip pat vyko ekskursijos po muziejų „Juodųjų dėžių paslaptys", pasakojančios apie muziejuje saugojamus eksponatus ir jų lemtingas istorijas. Lankytojai aplankė nelabųjų ir vaiduoklių pamėgtus muziejaus kampelius, o išalkusiųjų Helovino naktį vedė į aviacijos muziejaus lauko teritoriją, kurioje gardžiai kvepėjo moliūgų blynai ir mėtų arbata. Visi nebijantys tamsos, galėjo dalyvauti naktiniame orientaciniame žaidime po muziejų.

ANBO-III sukanka 90 metų!


Nežinomas lakūnas ant lėktuvo ANBO III Nr. 33 prie senojo angaro

ANBO-III (akronimas Antanas Nori Būti Ore) - tai dvivietis, aukštasparnis, mišrios konstrukcijos monoplanas. Lėktuvą sukonstravo A. Gustaitis išėjęs lėktuvų konstravimo mokslus Paryžiuje, Paryžiaus aukštojoje aeronautikos ir mechaninių konstrukcijų mokykloje, kur ir parengė trijų, skirtingos paskirties lėktuvų, projektus: mokomojo ANBO-II, lavinimosi ANBO-III ir žvalgybinio ANBO-IV.


A. Gustaitis pirmiausia ėmėsi lavinimosi serijos lėktuvo gamybos. ANBO-III prototipas Karo aviacijos dirbtuvėse pradėtas statyti Antanui Gustaičiui tapus Aviacijos parko viršininku 1929 m. balandžio 11 d. ANBO-III priskirtinas prie mažesnių treniruočių lėktuvų: sparnų ilgis – 10,55 m ir plotas – 18,2 m2. kaip ir visos ANBO-II, III ir IV šeimos – aukštasparnis parasolio tipo spyrinis monoplanas. Konstrukcija mišri – iš plieninių vamzdelių suvirintas liemens karkasas dengtas audiniu ir duraliuminio skarda. Aliuminio konstrukcijos uodegos plokštumos dengtos audiniu, kaip ir medinės konstrukcijos sparnai.


Jau 1929 m. spalio 5 d. lėktuvo prototipas buvo išvarytas į Kauno aerodromą, bandomajam skrydžiui. Lėktuvą testavo pats konstruktorius drauge su Mokomosios eskadrilės instruktoriumi kpt. Č. Januškevičiumi. Lėktuvas į 1 km aukštį pakilo per 5 minutes, į 2 km – per 12 minučių. Paleidus visą variklio galią, lėktuvas pasiekė 180 km/h greitį.


1929 m. spalio 11 d. Aviacijos viršininkas Įsakyme Aviacijai Nr.87 §4 sudarė komisiją, kuri turėjo visapusiškai išbandyti ANBO-III lėktuvo prototipą. ANBO-III buvo visapusiškai išbandytas ir pripažintas tinkamu ir nuspręsta pradėti lėktuvo serijinę gamybą.

 

(Šaltinis: Gytis Ramoška. ANBO-III – pirmasis serijinis lietuviškas lėktuvas. – Kaunas: „Plieno sparnai“).

 

Archyvas

2019-12 2019-11 2019-10 2019-09 2019-08 2019-07 2019-06 2019-05 2019-04 2019-03 2019-02 2019-01 2018-12 2018-11 2018-10 2018-09 2018-08 2018-07 2018-06 2018-05 2018-04 2018-03 2018-02 2018-01 2017-11 2017-10 2017-09 2017-08 2017-07 2017-06 2017-05 2017-04 2017-03 2017-02 2017-01 2016-12 2016-11 2016-10 2016-09 2016-08 2016-07 2016-06 2016-05 2016-04 2016-03 2016-02 2016-01 2015-12 2015-11 2015-10 2015-09 2015-08 2015-07 2015-06 2015-05 2015-04 2015-03 2015-02 2015-01 2014-12 2014-10 2014-09 2014-08 2014-07 2014-06 2014-05 2014-04 2014-03 2014-02 2014-01 2013-12 2013-09 2013-07 2013-06 2013-04 2013-03 2013-02 2013-01 2012-12 2012-09 2012-08 2012-05 2012-04 2012-03 2012-01 2011-12 2011-11 2011-09 2011-07 2011-06 2011-03 2010-10 2010-08