
Lietuvos aviatoriai, 5-8 klasės
„Moteris ir lėktuvas“
Kai aš piešiau šį piešinį, aš įsivaizdavau moterį pilotę, kuri stovi ant kalno ir užsimerkusi klauso, kaip jos kolegos skraido lėktuvu. Spalvas aš sugalvojau, nes man patinka naudoti spalvotus pieštukus ir naudoti žaismingesnes spalvas.
Ruošusi mokytoja: Skirmantė Makarevičienė

Lietuvos aviatoriai, 9-12 klasės
„Antano Gustaičio lėktuvas“
Šiuo darbu norėjau parodyti Antano Gustaičio pirmąjį ANBO-I lėktuvo išbandymą, vykusį 1925 m. liepos 14 d. Gustaičio susidomėjimą aviacijos konstrukcija lėmė J. Dobkevičiaus lėktuvėlio „Dobi-I“ išbandymas, kuris aviatoriui sukėlė iššūkį išbandyti savo jėgas ir sukurti lėktuvą. Atsakingai žiūrėdamas į tokią užduotį, pasiryžęs lakūnas pasitelkė savo lėšomis bei kūrybingumu sukonstruoti vienvietį sportinį lėktuvėlį, sugebėjusį nustebinti kitus savo greičiu ir triukais kaip mirties kilpa. A. Gustaitis yra intelektualumo simbolis, kuris panaudojo savo talentus bei patriotiškumą Lietuvos vardui skleisti ir valstybei klestėti. Piešinyje perkeltinai viazduojamas momentas, kuomet žmogus pamato, kad jo įdėtos pastangos ir valia į siekiamą dalyką atsiperka, kai jaučiasi lyg galėtų aukščiausius kalnus nuversti, srauniausias upes pralenkti.
Ruošusi mokytoja: Skirmantė Makarevičienė

Lėktuvai ANBO, 5-8 klasės
„ANBO lėktuvas mano akimis“
Molio gabalas Marko rankose atgyja – virsta lėktuvu. Šis berniukas turi ne tik auksines rankas, bet ir gyvą vaizduotę. Keramika jam – ne tik pomėgis, o būdas kurti pasaulius. Per kūrybinį procesą jis ne tik lavina savo meninius gebėjimus, bet ir ugdo kruopštumą, kantrybę bei erdvinį mąstymą. Jo kūrinyje atsispindi dėmesys detalėms ir savitas požiūris į pasaulį.
Ruošusi mokytoja: Raimonda Švickienė

Lėktuvai ANBO, 9-12 klasės
„Antanas Nori Būti Ore“
Antanas Gustaitis – vienas ryškiausių lietuvių aviacijos pradininkų, talentingas inžinierius, tačiau ir aistringas aviatorius, įkvėpęs visą kartą siekti naujų aukštumų. Gustaitis nuo pat jaunystės puoselėjo aistrą skraidymui ir savo inžineriniais gebėjimais garsino Lietuvą, todėl savo piešinyje perteikiau ne tik patį Antaną Gustaitį, bet ir jo sukonstruotus ANBO lėktuvus. Pirmasis pavaizduotas lėktuvas – ANBO-IV (1932). Tai vienas geriausių Antano Gustaičio sukonstruotų lėktuvų, skirtas žvalgybai ir bombardavimui. Šis lėktuvas išlieka svarbiu simboliu lietuvių aviacijos novatoriškumo ir techninių gebėjimų to meto Europoje. Antrasis lėktuvas – ANBO-II (1927). Tai dar vienas lietuvių aviacijos istorijos perlas, skirtas pradiniam lakūnų mokymui. ANBO-II buvo svarbi Lietuvos aviacijos istorijos dalis, simbolizuojanti pirmuosius šalies pasiekimus aviacijos srityje.
Ruošusi mokytoja: Jūratė Petrauskienė

Ateities aviacija, 5-8 klasės
„Didysis MŪŪŪŪ“
Autorius vaizduoja tapybos darbe vaizduoja fantastinę karvių planetą, kuri kviečia įsigilinti į vaikystės svajones. Pagrindinis elementas – pripučiama karvė, skriejanti kosmosu, ant kurios sėdi žmogeliukas. Ši neįprasta kompozicija suteikia galimybę svajoti apie nuotykius ir kūrybiškumą. Orbitoje matyti pilka planeta su giliais krateriais, kur ganosi kelios karvės su skafandrais, kurių vaizdas dar labiau sustiprina fantastikos jausmą. Tolumoje išryškėja Žemė, primindama apie ryšį su mūsų pasauliu. Ši tapyba – kvietimas pažvelgti į naujas galimybes ir svajones, kurios praturtina mūsų vaizduotę. O kodėl gi nepasismaginus? Juk kūryba tam ir skirta!
Ruošusi mokytoja: Aistė Burkė

Ateities aviacija, 9-12 klasės
„Ateities sparnai“
Prieš kurį laiką Aleksote, Stepono Dariaus ir Stasio Girėno aerodrome, vyko įspūdinga lėktuvų paroda. Mes kartu nusprendėme ten nueiti, nes renginys atrodė labai įdomus, o taip pat tai buvo puiki proga praleisti laiką kartu. Atvykę į aerodromą buvome sužavėti viskuo, ką matėme. Danguje skraidė įvairūs lėktuvai, jie demonstravo triukus, o vaizdas paliko stiprų įspūdį. Buvo smagu stebėti, kaip profesionalūs pilotai valdo orlaivius. Mokslų metų eigoje dailės mokytoja klasėje pasiūlė, kas norėtų dalyvauti piešinių konkurse. Pamačius temą, iškart prisiminėme šią parodą ir nusprendėme sudalyvauti. Savo prisiminimus, įspūdžius ir emocijas nusprendėme perteikti komikso formatu, nes tai kūrybiškas ir įdomus būdas, o šie ateities lėktuvai tik parodo lėktuvų galimybę tobulėti ir visus stebinti.
Ruošusi mokytoja: Loreta Klimavičienė

Karo aviacija, 5-8 klasės
„F-15E“
Išnagrinėjus karinių lėktuvų įvairovę, F-15 Eagle yra amerikiečių dviejų variklių naikintuvas ir atakos lėktuvas, kurio pirmasis skrydis įvyko 1972 m. liepos 27 d. Lėktuvas F-15 yra patirties, įgytos oro mūšiuose virš Vietnamo, rezultatas, taip pat yra USAAF atsakas į sovietų naikintuvus Mig-23 ir Mig-25. <…> Susipažinus su karinių lėktuvų konstrukcijomis sukurtas maketas iš kartono ir nuspalvintas guašo dažais.
Ruošusi mokytoja: Teresa Narvoiš

Karo aviacija, 9-12 klasės
„Dangaus frontas“
Mano darbas perteikia karo temą, o ypač oro karą, kuris yra viena iš labiausiai niokojančių ir įtampos kupinų karo dalių. Piešinyje pavaizdavau įvairaus karo elementus: naikintuvus, sproginėjančias bombas, parašiutininkus, naikinamą miestą, dūmų debesis, dengiančius dangų. Stengiausi perteikti siaubingo, viską naikinančio karo atmosferą. Centre pavaizdavau pilotą su deguonies kauke, simbolizuojantį ne tik šaltą karo techniką, bet ir žmogų, kuris išgyvena šią tragediją. Jis yra dalis komandos, bet kartu ir vienas danguje su savo sprendimais ir jausmais. Piešdama šį darbą daugiau sužinojau apie karo aviaciją – ypač lakūnų gyvenimą, jų patirtą pavojų, atsakomybę ir drąsą. Mane sukrėtė mintis, kiek jų žuvo mūšiuose, ir kaip stipriai karas paveikia ne tik karius, bet ir civilius. Šiuo grafikos darbu bandžiau perteikti karo siaubą kviesdama vertinti taiką, kurioje gyvename.
Ruošusi mokytoja: Asta Milėškienė

Civilinė aviacija, 5-8 klasės
„The Fly Baby Biplane“
Nuo mažumės stebėdavau danguje skrendančius lėktuvus. Mane žavėjo jų dydis ir galia. Visada stebėdavausi, kaip toks didžiulis, galingas ir sunkus žmonių kūrinys gali skristi… Dabar būdamas vyresnis ir toliau domiuosi lėktuvais. Vis dažniau žurnaluose ir internete stebiu aviamodelius. Man labai patinka ši tema. Tikiuosi su klase artimiausiu metu galėsime nuvykti į Lietuvos aviacijos muziejų. Šiuo metu domiuosi modeliavimu, lėktuvų istorija ir lėktuvų modeliais. Šiam konkursui nusprendžiau pristatyti savo darbą – konstrukcinį modelį. Man patinka stebėti, gilintis į detales ir kurti erdvinius objektus. Šis darbas konkursui darytas pagal tikrą modelio nuotrauką. Darbui naudojau fanerą, ją pjausčiau ir klijavau. Užtrukau ne pilnus 2 mėnesius.
Ruošusi mokytoja: Lina Riaubienė

Civilinė aviacija, 9-12 klasės
„Kelionė į save“
Drąsa gimsta ne tada, kai nėra baimės, o kai pasirenkame veikti nepaisant jos. Kiekvienas skrydis – tai ne tik kelionė per orą, bet ir per save. Tai maištas prieš ribas, prieš lūkesčius, prieš tylą. Jos įrodė, kad baimė nėra kliūtis, o iššūkis. Kad sparnai išauga ne iš plieno, o iš valios. Piešinyje jos stovi tvirtai, pasiruošusios, ir nors vėjas stingdo orą, jų širdyse – ugnis. Jos nesiekia dėmesio – tik horizonto. Ir dangus joms atsidaro. Jų žvilgsniuose – ne tik tikslas, bet ir istorija. Kiekviena jų – tai legenda, pasakojanti apie moters jėgą būti ten, kur jos niekas nelaukė. Jos skrenda ne tik virš žemės, bet ir virš praeities ribų. O kai žemė lieka vis toliau po kojomis, ji tampa viena su dangumi. Tai ne tik skrydis – tai laisvės pažadas, įrašytas kiekviename debesyje.
Ruošusi mokytoja: Marytė Ruzgytė