Lėktuvo An-26 kelionė

  • Lėktuvo An-26 kelionė

Lietuvos aviacijos muziejus nuolat dirba atnaujindamas savo ekspozicijas ir siekdamas visuomenei suteikti kuo platesnę galimybę geriau pažinti Lietuvos aviacijos istoriją. Mūsų darbuotojų komanda kasdien gyvena aviacija: dirba su istorine medžiaga, muziejinių vertybių saugojimu, veda edukacijas, rūpinasi atvykstančių lankytojų skrydžių potyriais, dėlioja naujos ekspozicijos darbus… Noro ir atsidavimo – su kaupu, tačiau ypatingais atvejais vien jo neužtenka, todėl kviečiame TAVE prisidėti!

IŠSKIRTINIS LĖKTUVAS

Turbosraigtinis transporto lėktuvas An-26 Lietuvoje eksploatuotas nuo 1980 metų. 1994 metais visi trys tuo metu turėti tokio tipo lėktuvai buvo perduoti Lietuvos karinėms oro pajėgoms. Šis An-26 lėktuvas – Lietuvos karinių oro pajėgų orlaivis, kuris ne tik tarnavo Lietuvai, bet ir dalyvavo NATO operacijose užsienio šalyse iki Lietuvai tampant šio aljanso nare. 2001-2003 metų laikotarpiu šis lėktuvas su 5 karių skraidančiu personalu ir 2 karių antžeminiu aptarnaujančiu personalu dalyvavo NATO misijose Italijoje, Jugoslavijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje, Makedonijoje, Kroatijoje, Vokietijoje, Danijoje. 

NATO koordinacinis centras misijose dalyvavusių grupių ir lėktuvo An-26 darbą įvertino gerai, nors aplinkybės buvo sudėtingos. Šio lėktuvo pilotams ne kartą teko leistis ir kilti iš kalnų aerodromų, patenkančių į juoduosius sąrašus dėl itin pavojingų sąlygų. Įtampos pridėdavo ir tai, kad viskas turėjo vykti itin greitai, negaištant laiko: išlaipinti karius, pasitikti kitus, pakrauti dėžes, pripildyti kuro talpyklas ir išskristi įgula turėdavo vos per vieną valandą.

An-26, dar žinomu kaip „Lithuanian Air Force 03“, skrido profesionalios tarnybos kariai iš Kauno Vytauto Didžiojo jėgerių bataliono bei specialiųjų operacijų pajėgų dalinio „Aitvaras“. Misijoje Afganistane dalyvavę kariai savanoriai iš Lietuvos vykdė žvalgybos užduotis. Mūsų šalies atstovams buvo patikėtos atsakingos taikdarių misijos, o jas įgyvendinti skrido būtent An-26.

Skrisdamas į misijas lėktuvas buvo nemenkai apsirūpinęs. Centrinė krovinių skyriaus dalis nuo pilotų kabinos beveik iki pat fiuzeliažo gale esančios rampos būdavo užkrauta visokiausia kareivių manta: krepšiais, kuprinėmis, dėžėmis ir operacijoms vykdyti reikalinga įranga. Į taikdarių misijas su An-26 skrido tik profesionaliausi Lietuvos kariai, pasiruošę ne tik kariškam gyvenimui, bet ir misijos metu kylančioms rizikoms, todėl šis lėktuvas savo praktikoje ore išskraidė itin atsakingas, ypatingos svarbos valandas.

Mūsų muziejus, vykdydamas šviečiamąją veiklą, siekia lankytojams suteikti galimybę pažinti kiek įmanoma daugiau Lietuvos aviacijos istorijos, todėl savo eksponatų gretose turėti NATO operacijose dalyvavusį lėktuvą – išskirtinė ir itin retai pasitaikanti proga. Vesdami ekskursijas ir edukacijas mūsų darbuotojai neretai sulaukia klausimų apie Lietuvos karines oro pajėgas, mūsų misijas tarptautinėse bendruomenėse, todėl lėktuvas An-26 mūsų muziejuje padėtų suteikti lankytojams daugiau žinių ir supratimo apie tai, kokį svarbų vaidmenį Lietuvos aviacija atlieka vykdydama tarptautinius NATO įsipareigojimus ir kokiais pasiekimais gali didžiuotis mūsų kariai.

KELIONĖ Į AVIACIJOS MUZIEJŲ

Dabar šis lėktuvas – Lietuvos karinių oro pajėgų aviacijos bazėje, Šiauliuose. Jo tikslas – parvykti į mūsų muziejų, kur jis galės būti visiems prieinamas ir išdidžiai pasakoti savo įspūdingą istoriją. 

Tam, kad šis karinių operacijų lėktuvas galėtų tapti muziejaus lauko ekspozicijos pažiba, jis turi išgyventi trijų etapų kelionę: 

  • būti išardytas Šiauliuose ir paruoštas transportavimui;
  • pargabentas į Kauną, Lietuvos aviacijos muziejų;
  • vėl surinktas kaip muziejinė vertybė ir eksponuojamas visuomenei Lietuvos aviacijos muziejaus lauko ekspozicijoje.

Pati svarbiausia ir visada maloniausia kelionės dalis – atvykimas. Šio lėktuvo muziejus labai laukia, todėl jis bus pasitiktas su išskirtiniais renginiais ir dėmesio vertu pristatymu visuomenei bei visiems muziejaus lankytojams. 

YPATINGA MISIJA

Paskutinė šio lėktuvo misija bus pati atsakingiausia – skleisti savo patirtį visuomenei, ugdyti jaunąją kartą, puoselėti Lietuvos karinių oro pajėgų misijų pasiekimus ir jose dalyvavusių karių atminimą. Prie to neabejotinai prisidės mūsų muziejaus darbuotojai, kurie jau dabar gali daug papasakoti apie šio lėktuvo išskirtinumą ir neįkainojamą juo skridusiųjų drąsą. Kiekvienas atvykęs į muziejų galės pamatyti ir sužinoti, kaip lietuviai dalyvavo NATO operacijose ir kokį ypatingą darbą atlikti padėjo lėktuvas An-26.

Lėktuvo An-26 eksponavimas Lietuvos aviacijos muziejuje būtų ne tik pagarba Lietuvos valstybei, visiems NATO misijose dalyvavusiems ir dalyvaujantiems kariams bei jų šeimoms, bet ir mūsų lankytojų raktas į tarptautinių operacijų aviacijos pažinimo pasaulį.

Kur, jei ne mūsų muziejuje, kada, jei ne dabar? Prisidėk ir tu!

Paramą įmesti galima į tam skirtą dėžutę muziejuje arba pervesti bankiniu pavedimu:

Gavėjas: Lietuvos aviacijos muziejus

Sąskaitos numeris: LT37 7300 0100 0222 9420

Mokėjimo paskirtis:  Lėktuvo kelionė

Nuoroda 5 Eur sumos pavedimui: čia.

Skip to content