Lietuvos aviacijos muziejus organizuoja edukacinius užsiėmimus, skirtus įvairaus amžiaus vaikams, moksleiviams, suaugusiems bei specialių poreikių turintiems asmenims. Edukacijos vedamos darbo dienomis 10.00 – 16.30. Užsiėmimų trukmė priklauso nuo vaikų ir pasirinktų programų kiekio.
Edukacinius užsiėmimus būtina užsisakyti iš anksto: +370 37 390357, [email protected]
Į mūsų siūlomas edukacijas galima registruotis ir per Kultūros paso programą. Tai padaryti gali visi „e-mokykla” vartotojai.
Dėl muziejuje vykstančios rekonstrukcijos edukacijų turinys gali skirtis nuo aprašymuose nurodyto.
Šiuo metu muziejus siūlo šiuos edukacinius užsiėmimus:
Pats populiariausias edukacinis užsiėmimas, todėl jis pritaikytas ir moksleiviams, ir darželinukams!
KAM SKIRTA: visiems mokyklinio amžiaus moksleiviams, ypač 4-8 klasių mokiniams ir darželinukams, 5-7 metų vaikams
REGISTRACIJA: per Kultūros paso programą arba nurodytais kontaktais
APRAŠYMAS: per įtraukų edukacinį užsiėmimą „Kodėl skrenda lėktuvas?” mokiniai pagilins žinias apie aplinką veikiančias jėgas, fizikos dėsnius, lėktuvų dizaino tendencijas, jų formas. Veikla vykdoma pritaikant edukacinio užsiėmimo turinį ir priemones pagal mokinių amžių. Dalyviai supras dešimtmečių ir šimtmečių, daugybės žmonių darbo, gyvybių praradimo „kainą”, kol skraidymas žmonijai tapo įprastu ir kasdieniu reiškiniu. Susipažindinsime, nuo ko prasidėjo aviacija, kaip vystėsi ir plėtojosi jos raida, kol buvo sukonstruotas pirmas lėktuvas pasaulyje. Mokiniai turės galimybę „pasimatuoti“ piloto kėdę, t.y., valdyti muziejuje esantį skrydžio imituoklį. Imituoklis skirtas susipažinti su orlaivio valdymo ypatumais, o patyrusiems – pasitikrinti savo žinias. Programinė įranga leidžia keisti skrydžio sudėtingumą priklausomai nuo pilotuojančio asmens pasiruošimo.
REZULTATAI: edukacijos dalyviai bus supažindinti su Lietuvos aviacijos istorija, aviacine technika, lakūno profesiją ir išmėgins savo jėgas pilotuojant virtualų orlaivį.
MOKOMŲJŲ DALYKŲ INTEGRACIJA: fizika (Bernulio lygtis, skrydžio metu veikiančių jėgų diagramos, atstojamoji jėga, pasipriešinimo ir traukos jėgos), matematika, technologijos, istorija, ugdymas karjerai.
KAM SKIRTA: 4-10 klasių moksleiviams
REGISTRACIJA: per Kultūros paso programą arba nurodytais kontaktais
APRAŠYMAS: aktyvaus edukacinio užsiėmimo metu mokiniai susipažins su aviacijos istorija nepriklausomoje Lietuvoje, gilins bei plėtos suvokimą, kokį poveikį Lietuvai padarė Dariaus ir Girėno skrydis per Atlanto vandenyną lėktuvu „Lituanica“. Mokiniai susipažins su „Lituanicos“ skrydžio istorijos įdomybėmis – nuo lėktuvo parengimo skrydžiui, juridinių skrydžio aspektų iki katastrofos priežasčių ir daugelio kitų neatsakytų klausimų. Išklausę „Lituanicos” skrydžio istoriją ir pažiūrėję dokumentinę mdžiagą apie muziejaus pirmąjį eksponatą – „Lituanica“ lėktuvo repliką, mokiniai analizuos tuometinės technikos galimybes įveikiant Atlanto vandenyną be sustojimo ir vertins, koks turėjo būti lakūnų pasirengimas tokiam ilgam ir sudėtingam skrydžiui. Mokiniai ugdysis kritinį mąstymą dirbant grupėse, iš pateiktų dokumentų bei daiktų turės surasti ir atrinkti tik tuos, kuriuos Darius ir Girėnas pasiėmė į lėktuvą kaip būtiniausius daiktus skrydžiui per Atlanto vandenyną. Mokiniai diskutuos, argumentuos savo pasirinkimus, darys išvadas, pateiks savo įžvalgas, kodėl atrinko būtent tuos daiktus ir dokumentus. Praktinėje edukacinio užsiėmimo dalyje mokiniai mokysis pilotuoti lėktuvą su skrydžio simuliatoriumi.
REZULTATAI: po užsiėmimo pasitelkdami kritinį mąstymą dalyviai gebės atsakyti į klausimus: ko reikėjo, kad „Lituanicos“ žygis per Atlantą baigtųsi sėkmingai? Ar būtų galima tokį žygį senu lėktuvu surengti šiandien? Kokią įtaką Lietuvai turėjo S. Dariaus ir S. Girėno skrydis? Kokius darbus Lietuvai galėtų skirti globalaus pasaulio lietuviai sekdami didvyrių palikimu?
MOKOMŲJŲ DALYKŲ INTEGRACIJA: fizika, matematika, technologijos, istorija, pilietinis ugdymas.
KAM SKIRTA: visiems mokyklinio amžiaus moksleiviams bei suaugusiems
REGISTRACIJA: nurodytais kontaktais
APRAŠYMAS: šio užsiėmimo metu dalyviai supažindinami su transatlantiniu lakūnu Feliksu Vaitkumi, kuris vienas 1935 m. perskrido Atlanto vandenyną. 1935 m. tai buvo vienintelis skrydis per Atlantą be nusileidimo, o Feliksas Vaitkus – šeštasis lakūnas aviacijos istorijoje perskridęs Atlantą vienas. Užsiėmimo metu dalyviams bus pateikta vaizdinė informacinė medžiaga (dokumentinis filmas „Vienas per Atlantą”), o žaidybiniai elementai (kompiuterinis skrydžių imituoklis) padės jiems suvokti, kaip pilotuojama Felikso Vaitkaus „Lituanica 2″.
REZULTATAI: užsiėmimas paskatins dalyvius domėtis savo tautos istorija, ugdyti patriotiškumą ir nacionalinį pasididžiavimą Lietuvos aviacija, dalyviai sužinos, kaip galima pritaikyti fizikos, geografijos ir kitas mokykloje įgytas žinias planuojant kelionę ir jos metu.
MOKOMŲJŲ DALYKŲ INTEGRACIJA: fizika, matematika, technologijos, istorija, pilietinis ugdymas, gyvenimo įgūdžių ugdymas.
KAM SKIRTA: 7-10 klasių moksleiviams
REGISTRACIJA: per Kultūros paso programą arba nurodytais kontaktais
APRAŠYMAS: per aktyvią pažintinę veiklą muziejuje mokiniai susipažins su aviacijos istorija nepriklausomoje Lietuvoje dvejais laikotarpiais: atkūrus valstybę 1918-1940 m. ir paskelbus nepriklausomybę nuo 1990 m. iki šių dienų. Dalyviai sužinos, kad aviacija – tai ne tik skraidymas naudojantis orlaiviais, bet veiklos sritis, apimanti tokių priemonių projektavimą, dizainą, konstravimą, gamybą, skraidymą. Edukacinio užsiėmimo dalyviai pamatys orlaivius, kurie tarnavo šalies karinėse oro pajėgose ar kitaip prisidėjo prie valstybingumo palaikymo, pavyzdžiui, lėktuvą An-2, kuris dalyvavo Baltijos kelyje dokumentuojant šį istorinį įvykį. Praktinėje užsiėmimo dalyje laukia staigmena – virtualios realybės technologijų pasitelkimas, kad moksleiviai galėtų suvokti įgytas žinias per praktinį patyrimą. Taip pat dalyviai turės unikalią galimybę išvysti istorinius dokumentinius skrydžių įrašus, o po peržiūros – juos aptarti, analizuoti, įvertinti jų reikšmingumą valstybės vystymosi raidai.
REZULTATAI: mokiniai bus visapusiškai supažindinti su Lietuvos aviacijos istorija, asmenybėmis, prisidėjusiomis prie jos raidos, gebės kritiškai vertinti ir suprasti, kodėl nacionalinės aviacijos palikimas svarbus tiek dabarties, tiek ateities kartoms. Užsiėmimo metu dalyviai susipažins ne tik su lėktuvais, bet ir su jų projektavimo, dizaino, konstravimo ir gamybos pasiekimais, saugomais muziejaus rinkiniuose, piloto ir lėktuvų konstruktoriaus profesijų ypatumais.
MOKOMŲJŲ DALYKŲ INTEGRACIJA: fizika, matematika, technologijos, istorija, pilietinis ugdymas, ugdymas karjerai.
KAM SKIRTA: 7-10 klasių moksleiviams
REGISTRACIJA: per Kultūros paso programą arba nurodytais kontaktais
APRAŠYMAS: edukacinio užsiėmimo metu mokiniai susipažins su Antano Gustaičio tarpukaryje sukonstruotais ir karo aviacijos dirbtuvėse serijomis gamintais lėktuvais ANBO, suvoks, kaip atrodė bendras Lietuvos kultūrinis landšaftas tarpukariu, kaip jis buvo modernizuojamas pradedant nuo šalies ūkio, susisiekimo, architektūros, medicinos, švietimo iki ANBO laikų aviacijoje. Sužinos, kiek ir kokios paskirties A. Gustaičio sukonstruotų ANBO lėktuvų buvo pagaminta karo aviacijos dirbtuvėse tarpukariu, kodėl lėktuvai buvo pavadinti būtent akronimu ANBO. Žiūrės dokumentinę medžiagą apie A. Gustaičio vadovaujamos eskadrilės trimis „ANBO IV“ lėktuvais Europos apskridimą ir šio skrydžio reikšmę nepriklausomai Lietuvos valstybei. Pamatys ANBO lėktuvų 3D vaizdo projekcijas, per interaktyvią prieigą susipažins su šviesoraštinėmis ANBO lėktuvų brėžinių kopijomis.
REZULTATAI: dalyviai susipažins su Antano Gustaičio asmenybe, jo lėktuvais ANBO, jų gamybos ypatumais, eskadrilės ANBO-IV skrydžiu per Europą ir jo reikšme Lietuvos istorijai.
MOKOMŲJŲ DALYKŲ INTEGRACIJA: fizika, matematika, technologijos, istorija, pilietinis ugdymas, geografija, ugdymas karjerai.
KAM SKIRTA: 7-10 klasių moksleiviams
REGISTRACIJA: per Kultūros paso programą arba nurodytais kontaktais
APRAŠYMAS: dalyviai edukacinio užsiėmimo metu suvoks, vertins, darys išvadas apie vakarietiškų vertybių – demokratijos, lygių teisių, tolerancijos, atviros diskusijos, sportinio aktyvumo, techninės pažangos sklaidą ir įtaką valstybės vystymui, atskleidžiant Bronislovo Šleinio, Stepono Dariaus, Stasio Girėno, Jurgio Dobkevičiaus, Antano Gustaičio, Felikso Vaitkaus ir kitų aviatorių, kurie gyveno ir veikė emigracijoje, studijavo vakarų šalyse – įtaką Lietuvos kultūros raidai, kūrybos ir technikos pasiekimams. Dalyviai taip pat analizuos, kaip aviacijos plėtra pakeitė laiko, greičio, atstumų suvokimą, visuomenės gyvenimo kokybę. Aviacijos pasiekimai turėjo poveikį ne tik techniškai išsilavinusiai visuomenei – jį įvairiomis formomis – tapyba, skulptūra, poezija, muzika – stengėsi įamžinti ir Lietuvos menininkai.
REZULTATAI: dalyviai bus supažindinti su Lietuvos aviacijos kultūra ir prie jos plėtros ir vystymo prisidėjusiomis asmenybėmis, gebės įvertinti ankstyvosios aviacijos pasiekimų reikšmę visuomenei.
MOKOMŲJŲ DALYKŲ INTEGRACIJA: fizika, matematika, technologijos, istorija, pilietinis ugdymas, ugdymas karjerai.